Wisselsysteem

Inleiding

De vereniging heeft een wisselsysteem waarbij deelnemers door loting een baan en tegenstanders krijgen toegewezen. Dit systeem is een aantal jaren geleden ingevoerd en de uitvoering wisselt wel eens, maar blijkt zeer succesvol te zijn. Nieuwe leden kunnen hierdoor op een prettige manier kennismaken met verschillende mensen van de vereniging. Hierdoor voelen nieuwe leden zich snel “thuis” bij Flash de Mare.

Hoe werkt het?

Alle banen zijn genummerd (7 banen). Op een bord langs de banen wordt aangegeven welk lid op welke baan speelt. Hiertoe hangen pasjes in een baan (plattegrond van de hal met banen). Leden worden willekeurig opgehangen in een baan. Wanneer een baan compleet is met 4 deelnemers, kan er gestart worden.
Als er meer spelers zijn dan plaatsen op de banen (er zijn 28 speelplekken), zit je aan de kant. In de volgende ronde ben je dan als eerste aan de beurt.

Men speelt door totdat de zoemer aangeeft dat een volgende ronde begint. Meestal is dit na circa 15 minuten. Iedereen kijkt weer op het bord op welke baan de volgende ronde gespeeld kan worden.
Meestal herhalen we dit proces 3 keer zodat er in totaal 4 ronden worden gespeeld.

Na deze 4 rondes wordt er vrij gespeeld en kunnen spelers elkaar opzoeken.

Afhankelijk van de behoefte kunnen er 1 of 2 banen gebruikt worden voor trainingen.

jump